СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ПРОФЕСІЙНИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ЗНАЧЕННЯ SOFT SKILLS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.4.5

Ключові слова:

соціальний працівник, soft skills, гнучкі навички, м’які навички, компетентність

Анотація

Ця концепція почала широко використовуватися наприкінці 1990-х років. В цій статті зроблено спробу структурувати і згрупувати основні soft skills, властиві сучасним молодим фахівцям у галузі соціальної роботи та соціального забезпечення. Основні групи «м’яких» навичок зіставляються з ключовими компетенціями соціальних працівників. Структурування показало, що найбажанішими для соціальних працівників є такі навички, як емпатія, комунікабельність, уміння керувати часом та креативність. Аналіз найпопулярніших м’яких навичок показує, що ці кваліфікації також присутні, і що фахівці в спеціалізованих галузях 231 Соціальна робота та 232 Соціальне забезпечення є актуальними та затребуваними на сучасному ринку праці. Зарубіжний досвід охоплює всесвітньо відомі компанії, як-от Microsoft і Forbes, а комунікативні навички, креативність, готовність до поширення ідей і високе почуття соціальної відповідальності згадуються як ключові якості професіоналів у сфері соціальних питань. У статті також наведено перелік ключових навичок, якими має володіти молодь ХХ1 століття, та інструменти для їхнього розвитку. Найпопулярнішими навичками серед молоді сьогодні є цифрова комп’ютерна грамотність, комунікативні навички та особистісні навички, що представлені вільним спілкуванням у соціальних мережах та повною діджиталізацією часу. Надано рекомендації щодо змісту освіти у закладах вищої освіти. Закцентовано увагу на тому, що молоді люди, які закінчили відповідну освітню програму, можуть стати конкурентоспроможними працівниками, якщо матимуть належну освітню базу та вивчатимуть дисципліни, які є достатньо корисними для формування базових навичок. Наголошено, що варто пояснювати молодим фахівцям, наскільки важливим є особистісний розвиток і які результати може принести ефективна освіта.

Посилання

Замашкіна О. (2021) Розвиток soft skills у майбутніх соціальних працівників. Правова та соціальна трансформація сучасного суспільства в умовах євроінтеграції України. С. 21-24 URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/01/15.10.21-pravova-ta-socialna-transformacija-suchasnoho-suspilstva.pdf (дата звернення: 24.09.2023).

Коляда Н., Кравченко О. (2020) Практичний досвід формування «soft-skills» в умовах закладу вищої освіти. Актуальнi питання гуманiтарних наук (27). С. 137-145 https://doi.org/10.24919/2308-4863.3/27.203686 URL: https://www.researchgate.net/publication/342383871_PRAKTICNIJ_DOSVID_FORMUVANNA_SOFT-SKILLS_V_UMOVAH_ZAKLADU_VISOI_OSVITI (дата звернення: 24.09.2023).

Кочубей Т., Ткачук Ю. (2021). Соціальні навички soft skills у системі компетентностей майбутніх соціальних працівників. Соціальна робота та соціальна освіта (2(7)). С. 42-50 URL: http://srso.udpu.edu.ua/article/view/244074 (дата звернення: 24.09.2023).

Мандро Л., Михайлишин Г. (2023). Технології формування «soft skills» майбутніх соціальних працівників. Grail of Science, (29). С. 303–306. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.07.07.2023.050 URL: https://archive.-journal-grail.science/index.php/2710-3056/article/view/1462 (дата звернення: 23.09.2023).

Миценко В. І., Русановська Т. В. (2022). Принципи формування soft skills у студентів вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. (208). С. 192-196. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-208-192-196 URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/-article/view/1387 (дата звернення: 23.09.2023).

Наход С. (2018) Значущість «Soft skills» для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис. Серія: Педагогічні науки: реалії та перспективи (63). С. 131-135 URL: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23921 (дата звернення: 24.09.2023).

Повстин О. В., Козяр М. М. (2019) Значення «soft skills» у формуванні управлінської компетентності фахівців у галузі безпеки людини. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (20). С. 122-127. https://doi.org/https://doi.org/10.32447/20784643.20.2019.19 URL: https:// journal.ldubgd.edu.ua/index.php/Visnuk/article/view/1601 (дата звернення: 24.09.2023).

Тілікіна Н. В., Кримова М. О. (2020) Навички ХХІ століття як умова виходу молоді на ринок праці. Інвестиції: практика та досвід. (№ 5-6). С. 21–28. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.5-6.21 URL: http://www.investplan.com.ua/?op=-1&z=7065&i=3 (дата звернення: 24.09.2023).

Important Communication Skills Statistics & Trends (2022) Passive Secrets: web site. URL: https://passivesecrets.com/communication-skills-statistics/ (дата звернення: 24.09.2023).

Soft skills – що це таке? (2021) Пара: школа цифрових навичок : веб сайт. URL: https://para.school/blog/lifehack/soft-skills-chto-eto-takoe (дата звернення: 24.09.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-11

Як цитувати

КОЛЯДА, Н., & КРАВЧЕНКО, О. (2023). СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ПРОФЕСІЙНИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ: ЗНАЧЕННЯ SOFT SKILLS. Ввічливість. Humanitas, (4), 31–37. https://doi.org/10.32782/humanitas/2023.4.5

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають