КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ФАСИЛІТАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2025.4.15Ключові слова:
педагогічна технологія, критерії технологічності, технологія формування фасилітаційної компетентності майбутнього соціального працівника, концептуальні основи технології формування фасилітаційної компетентності майбутнього соціального працівникаАнотація
Актуальність проблеми поданої статті зумовлена об’єктивними викликами сьогодення, пов’язаними з кризовими ситуаціями сучасного стресогенного життя, які зумовлюють тривожний стан, фрустрацію, депривацію населення, що потребує його соціальної реадаптації, допомоги та супроводу, що входять в професійний функціонал сучасного соціального працівника з розвинутою фасилітаційною компетентністю. Доведено необхідність і доцільність розробки технології формування фасилітаційної компетентності майбутнього соціального працівника як єдності концептуальних основ та змістового й процесуального компонентів. Визначено технологію формування фасилітаційної компетентності майбутнього соціального працівника як цілісну сукупність всіх її компонентів, а також поетапну, алгоритмізовану послідовність певних дій, спрямованих на її ефективне впровадження. Проаналізовано концептуальну основу поданої технології, яка є поліпідхідним синтезом аксіологічного, системного, фасилітаційного, діяльнісного, суб’єктного, середовищного, технологічного наукових підходів, що представлені суголосно усталеній схемі методологічного аналізу, а саме її філософському, загально-науковому, конкретно-науковому, технологічно-методичному рівням. Наукові підходи конкретизуються в стратегічних та тактичних принципах технології формування фасилітаційної компетентності майбутнього соціального працівника, що набувають практичної реалізації в обґрунтуванні її змістовно-процесуальних складників у подальших працях. Доведено відповідність запропонованої технології критеріям технологічності, якими вважаємо: концептуальність, системність, керованість, відтворюваність, алгоритмізованість, ефективність, діагностичність.
Посилання
Педагогічні технології у непереривній освіті: монографія / С. О. Сисоєва, М. А. Алексюк, П. М. Воловик, О. І. Кульчицька та ін. ; за ред. С. О. Сисоєвої. Київ : Віпол, 2001. 502 с.
Желанова В. В. Реалізація технологічного підходу до професійної підготовки майбутнього педагога у ВНЗ. Інженерні та освітні технології, 2017. Т. 3 (19). С. 25–31.
Кремень В. Г. Освіта дорослих: енциклопедичний словник. Київ : Основа, ред. 2014. С. 102.
Чернета С. Ю. Теорія та практика підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи до надання соціальних послуг : дис. …докт. пед. наук : 13.00.05. Полтава, 2023. 546 с.
Волошко Г. В. Фасилятивний підхід у діяльності викладача як сучасний напрям реформування вищої освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 9 (63). С. 96–106.
Желанова В. В. Середовищний підхід у вищій освіті: сутність та логіка реалізації. Теорія і практика професійної майстерності в умовах цілежиттєвого навчання : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во Рута, 2016. С. 98–116.
Караман О. Л. Теорія і методика соціально-педагогічної роботи з неповнолітніми засудженими в пенітенціарних закладах України : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.05. Луганськ, 2013. 570 c.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





