ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРМЕДІАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2025.3.9Ключові слова:
інтермедіальність, інтермедіальні технології, мистецька освітня галузь, поліхудожнє мистецтво в початковій школіАнотація
У статті теоретично обґрунтовано та проаналізовано педагогічні умови використання інтермедіальних технологій у процесі вивчення мистецької освітньої галузі в початковій школі. Особливу увагу зосереджено на окресленні можливостей інтеграції різних видів мистецтв за допомогою цифрових та мультимедійних засобів, що сприяє формуванню художньо-естетичних, креативних і цифрових компетентностей молодших школярів. У статті висвітлено поняття «інтермедіальні технології» в контексті мистецької освітньої галузі та виокремлено їхню роль як інноваційного засобу розвитку особистості молодшого школяра. Узагальнено переваги застосування інтермедіального підходу в умовах Нової української школи, зокрема в аспекті мотивації до навчання, розвитку творчого мислення, формування міжпредметних зв’язків. Обґрунтовано необхідність підготовки вчителя до роботи з інтермедіальними ресурсами та створення відповідного методичного забезпечення. Використання інтермедіальних технологій при вивченні мистецької галузі в початковій школі є важливим чинником модернізації освітнього процесу відповідно до концептуальних засад НУШ. Інтермедіальність як засіб інтеграції різних видів мистецтв дозволяє створювати більш варіативне, мотиваційне та креативне навчальне середовище. Результати дослідження підтверджують, що за умови педагогічно доцільного впровадження інтермедіальні технології сприяють індивідуалізації навчання, активному залученню учнів до мистецької діяльності та розвитку ключових компетентностей. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розробкою методичних моделей інтеграції інтермедіального підходу в освітню практику початкової школи та вивченням ефективності цифрових інструментів у мистецькому навчанні.
Посилання
Власенко І. М., Король А. М. Інтермедіальність сучасного мистецтва і технології його сприйняття. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2024. № 3. С. 38–45.
Лупак Н. Інтермедіальні технології в системі мистецької освіти як педагогічна інновація. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. 2018. Вип LXXXIV. Херсон. Том 2. С.127–132.
Лупак Н. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів мистецтва: засади інтермедіальної технології : монографія. Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. 452 с.
Маленко О. Інтермедіальність як естетизація художнього дискурсу: митець – мистецтво – читач. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 8. Філологічні науки (мовознавство і літературознавство) : зб. наук. праць. К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. Вип. 5. С. 42–50.
Малицька О. Реалізація стратегії інтермедіальності в мистецькій освіті майбутнього вчителя: методологічні підходи. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Педагогiка. 2020. Вип. 33, том 2. С. 238–241.
Масол Л. М. Підготовка вчителів до поліхудожнього виховання учнів (теоретичні підходи й експериментальний досвід). Мистецтво та освіта. 2009. Вип. 2. С. 2–8.
Предик А. А., Мідріган Д. М. Впровадження інтермедіальних технологій при вивченні мистецької освітньої галузі в початковій школі. Дошкільна і початкова освіта в євроінтеграційному та національному вимірах : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (15 квітня 2025 р.). Суми : ФОП Цьома С. П., 2025. 257 с.
Просалова В. Інтермедіальність як явище мистецтва і метод аналізу. Філологічні семінари. 2013. Вип. 16. С. 46–53.
Фесенко В. І. Література і живопис: інтермедіальний дискурс : навч. посіб. Київ : КНЛУ, 2014. 398 с.
Циховська Е. Теоретичні дилеми поняття інтермедіальності. Слово і час : наук.-теорет.журнал. К. : «Фенікс», 2014. № 11. С. 49–59.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Аліна ПРЕДИК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.