ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ ПРОФЕСІОНАЛІВ-ПРАКТИКІВ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС СТУДЕНТІВ ХУДОЖНІХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-1-43Ключові слова:
досвід, фахівці, впровадження, арт проекти, мистецтвоАнотація
Стаття присвячена та розкриває питання однієї з найважливіших та актуальніших складових сучасної художньої освіти – всебічного залучення в освітній процес досвіду професіоналів, фахівців своєї справи, успішних та відомих практиків образотворчого мистецтва: художників, дизайнерів, майстрів декоративно-прикладного мистецтва, художньої фотографії, ілюстрування. Досліджуються аспекти особистісного творчого становлення, розвитку та досягнень митців, коло їх інтересів та захоплень, успіхи у реалізації мистецького потенціалу, виняткові авторські техніки. Розглядається можливість творчих колаборацій у спільних проектах та волонтерській діяльності. Мета роботи полягає у демонстрації реального досвіду творчої співпраці професіоналів-практиків високого класу освіти та компетентності, викладачів та здобувачів вищої освіти кафедри як у навчальному процесі (інтерактивні зустрічі, майстер класи, воркшопи під час практичних дисциплін образотворчого циклу), так і у позанавчальній спільній діяльності (проекти, виставки). Стаття репрезентує творчі пошуки й досягнення митців та форми, прийоми і методи імплементації їх досвіду у навчальний процес. Методологія дослідження полягає у вивчені накопиченого досвіду, системному підході та мистецтвознавчому аналізі творчих досягнень митців, їх активної громадської позиції щодо дбайливого збереження традицій українського мистецтва та популяризації своїх професійних надбань у вишивці, лялькарстві, писанкарстві, бісероплетінні, валянні з вовни та інших видах декоративно-прикладного мистецтва, активно використаний метод інтерв’ю. Новизна роботи полягає у практичному розгляді на конкретних прикладах привілей творчої співпраці досвідчених митців із студентською молоддю кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва. У висновку, результати такої діяльності, доводять необхідність впровадження таких форм художньої співпраці та взаємодії на рівні досвідів та синтезу особистих арт систем у творчих колабораціях.
Посилання
Бистрова Ю. В. Інноваційні методи навчання у вищій школі. Право та інноваційне суспільство. 2015. № 1.
Відкриття колективної виставки крос-мистецького проєкту «Сродні». https://meridian.kpnu.edu.ua/2022/08/25/vidkryttia-kolektyvnoi-vystavky-uchasnykiv-kros-mystetskoho-proiektu-srodni
Камянчанка пише картини… вовною https://ye.ua/syspilstvo/47085_Kam_yanchanka_pishe_kartini_vovnoyi.html
Майстриня з Камянця навчає техніки валяння з вовни. https://turist.km.ua/ua/news/majstrynya-z-kam-yantsyanavchaye-tehniky-valyannya-vovny/
Максімова Л.Г. Залучення представників роботодавців до освітнього процесу. Інтегровані комунікації. 2016. С. 53–57.
Мистецький проєкт об’єднав майстрів та регіони. URL: http://www.golos.com.ua/article/364081
Пічкур М.О. Образотворча підготовка студентів мистецьких спеціальностей у закладах вищої освіти: монографія. Київ: Видавництво Ліра-К, 2022. 270 с.
Туманов І.М. Рисунок, живопис, скульптура: Теоретико-методологічні основи комплексного навчання. Львів, Аверс, 2010. 496 с.
Урсу Н.О. Нариси з історії образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва Хмельниччини: навчальний посібник для студентів художніх спеціальностей. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2012. 224 с.
Чадаєва К.Ю. Інновації в освіті: теоретично-методологічні засади мотивації навчальної діяльності у вищій школі. Вісник харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. Харків, 2013, № 2.